Nezávislé informace o vědě a výzkumu
Názory a komentáře

Názory a komentáře

Idea Názorníku Researchjobs.cz je prostá – vybrané osobnosti odpovídají na konkrétní otázku, která se týká dění na akademické půdě a dění ve výzkumu, vývoji a inovacích – zejména (avšak nejen) v ČR. Historicky první otázka se týká neutěšené finanční situace doktorandů.

18. 9. 2017
  • ResearchJobs.cz

Manažerský přístup k řízení projektů je nezbytný jak ve firmách, tak i ve výzkumných organizacích. Manažeři řídí a určují další vývoj jím svěřených organizací. To stejné platí o projektech, které musí být také manažersky řízeny. Vědečtí a výzkumní pracovníci mají ovšem často jiný pohled na význam slov „manažer“ a „manažerský přístup“ než zbytek veřejnosti.

24. 8. 2017
  • Aleš Hála

Neúměrná administrativní zátěž a neschopnost najít odborníky, kteří by kvalifikovaně rozhodovali o financování vědy a výzkumu, paralyzují českou vědu. Za vším stojí stále více se prosazující manažerský přístup k řízení vědy, který však jde proti tomu, čím můžeme jako vědci obohatit společnost.

22. 8. 2017
  • Lumír Krejčí, Kamil Paruch

Že se o doktorandech píší nesmysly v diskusích na novinkách.cz je pochopitelné, většina diskutujících nemá ponětí, co takový doktorand vlastně dělá a nijak jim to nemám za zlé. Pokud však není obeznámen s reálným stavem doktorského vzdělávání a postavení doktorandů v ČR bývalý ministr školství a vedoucí akademický pracovník, trochu člověka zamrazí.

25. 7. 2017
  • Kateřina Cidlinská

Rada pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI) na svém listopadovém zasedání schválila novou metodiku hodnocení výzkumu (tzv. Metodika 17+) a odeslala ji do meziresortního připomínkového řízení. Po mnoha letech diskusí a utracených mnoha desítkách milionů korun z evropských fondů (původní rozpočet tzv. IPn Metodika byl plánován na cca 110 mil. Kč) je konečně k dispozici oficiální dokument, který má být předložen ke schválení vládě. Všimněme si zde několika momentů, zejména z pohledu vysokých škol.

4. 1. 2017
  • Tomáš Opatrný

Partneři webu a spolupracující instituce