facebooktwittergoogleinstagram

Věda a výzkum

Portál Vědavýzkum.cz - Nezávislé informace o vědě a výzkumu

IOCB Tech, s.r.o. - hlavní partner portálu Vědavýzkum.cz

Hlavní partner portálu
facebooktwittergoogleinstagram

Content Chief

2. 2. 2021
Content Chief

Vysoká škola chemicko-technologická v Praze hledá pracovníka na pozici Content Chief.

Proč někoho hledáme?

Vysoká škola chemicko-technologická v Praze je špičková výzkumná univerzita (podle prestižního mezinárodního QS ranking 2020 druhá nejlepší v ČR), které hledá řešení problémů nebo inovuje technologie od potravinářství přes biochemii a ochranu prostředí až po materiály budoucnosti. Zhruba 1000 zaměstnanců a 3500 studentů pracuje každý den na tom, aby byl svět v budoucnu lepším místem, než je teď (ne, v našem případě to není klišé). Příběhy našich vědců, sportovců, umělců a neskutečně našláplých vizionářů jsou neuvěřitelně zajímavé, jenže zpracovávat je systematicky a koncepčně do trendových AV forem a aktivně vyhledávat nové, to je pro nás momentálně nad naše síly (nekašleme na to, ale děláme mraky věcí a je nás jen pár). Výsledkem je zbytečně nenaplněný potenciál, videa vzniklá spíše nahodile, když byl zrovna čas, střídají se dodavatelé atd. Ačkoli si trochu nadutě myslíme, že jsme se za posledních pět let posunuli z „hej-ty-oddělení“ na špičku českého univerzitního VŠ MK/PR, konzistentní obsah v jasnějších sériích/pořadech pro různé CS je prostě problém, který brzdí náš další postup výš.

Co budete dělat?

Zodpovídat za naplňování multimediální strategie VŠCHT Praha. To znamená aktivně prozkoumávat zákoutí výzkumné, vzdělávací a obecně tvůrčí činnosti na univerzitě, na základě toho pojmenovávat možná témata obsahu, spolu s vedoucím Oddělení komunikace rozhodovat o vhodných formátech jeho využití pro určitou CS a následně jejich zpracování, případně zadávání zpracování dílčím kreativcům. Budete dohlížet nad realizací a způsoby užití. Na starost budete mít samozřejmě kreativní vývoj strategie, aneb jaký má mít co ksicht a jak ho dlouhodobě rozvíjet. Rozsahem práce počítáme s klasikou – 40 hodin týdně.

Ukázka dosavadní video produkce VŠCHT Praha

Co bychom rádi, aby vám bylo vlastní?

Samostatnost. Kreativita. Vizionářství. Přirozená chuť komunikovat s cizími lidmi. Ochota pochopit aspoň trochu, o co jde v technických vědách (nebojte, testy nebudou a matiku neumíme nikdo; stačí pokročilý selský rozum a úplně základní přehled v tech/science oblasti – stačí číst New Scientist :-). VKUS! Schopnost alespoň část formátů tvořit sám, bez dodavatelů, tzn. nesmí vám překážet kamera a foťák (alergie na střih taky není přednostní vstupenka na VŠCHT :-). Ambice dát dohromady něco fakt výjimečného (když budeme hnusně upřímní - není tak těžké být mezi VŠ v ČR nejlepší, ale být top v Evropě, to už taková legrace není). Zkušenosti se zadáváním/procesem/tvorbou multimediálního obsahu. Hodí se i zdravý organismus, který zvládne pár studentských večírků (ale to není práce, to je čirá radost) nebo all-nighter dohled nad střihačem, když to prostě jinak nejde.

Co za to bude?

Jako v korporátu nebo na seniorní pozici to asi úplně nebude, ale třít bídu rozhodně nebudete. Když si porozumíme odborně, na penězích (i formě spolupráce) se určitě dohodneme. Nádavkem extrémně svobodná atmosféra v práci i na celé univerzitě. Špatně se to popisuje, ale když to zažijete, nechcete o ten ostrov svobody přijít. Jedním dechem dodáváme, že svoboda je tady podmíněna maximální zodpovědností – nejsme žádná no-name škola, ale všemi respektovaná instituce s téměř dvoumiliardovým rozpočtem. Nuda rozhodně nehrozí, 6 týdnů dovolené taky není k zahození, máme dvě chaty na horách, kam můžete vzít rodinu nebo známé za pár korun, do toho příspěvky na jídlo atd. Home-office je u nás běžný standard a nikdo se za něj nestydí.

Jak to bude?

Nového kolegu do našeho aktuálně 5členného týmu vybereme dvoufázově. Nejdřív sběr zájemců, pak osobní pohovory s TOP 3-5.

V prvním kole po vás chceme velmi jednoduché CV, odstavec dva o tom, jaké dva projekty vás v předešlých působištích nejvíce bavily a proč. No a potřebujeme ověřit ten VKUS! Takže prosíme – odkazy na 3 vědecká videa, která považujete za esteticky dokonalá (je úplně jedno, kdo je autor; budeme rádi, když doplníte krátkým komentářem, v čem má daný kus tah na komoru a co tam naopak vrže) + 3 příklady skvěle aplikovaného storytellingu pro cílovou skupinu 15-18 let (totéž jako u videa, akorát nemusí být o vědě). Když nám budete chtít poslat vlastní AV tvorbu, zlobit se nebudeme, ale není to nutné.

Materiály zasílejte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Ve druhém kole už to bude jen o rozhovoru, diskuzi nad multimediální strategií (pošleme ji dopředu) a vzájemné chemii (technologii ne :-). Těšíme se!

 

Zdroj: VŠCHT Praha