Nezávislé informace o vědě a výzkumu

Provozovatel portáluTERI INSTITUTE

Žebříček vysokých škol THE World Reputation Rankings 2017

16. 6. 2017

Po nedávném QS World University Rankings 2018 byl zveřejněn další žebříček vysokých škol. Je založen na tom, jak danou instituci vnímají špičkoví vědci z celého světa. Oproti loňsku vněm své pozice výrazně vylepšily především univerzity z Asie.

Absolutně nejlépe akademici hodnotí Harvard University, kterou následuje Massachusetts Institute of Technology a Standford University. Do první pětky se pak vejdou ještě dvě britské vysoké školy - University of Cambridge a University of Oxford. Celý žebříček si můžete prohlédnout zde.

Asie na vzestupu

Největší zlepšení v žebříčku zaznamenaly od loňského roku patrně asijské univerzity. Mnohé z nich jsou nyní světovou akademickou komunitou vnímány jako prestižnější než některé uznávané západní instituce. Mezi první dvacítku se v letošním hodnocení dostaly hned dvě čínské - Tsinghua University (14. místo), Peking University (17.) a jedna japonská vysoká škola - University of Tokio (11.)

Ze srovnání žebříčků Times Higher Education však také vyplývá, že rozdíl mezi vnímanou prestiží (THE World Reputation Rankings) a akademickým výkonem (THE World University Rankings) univerzit je stále poměrně výrazný. Ve druhém zmiňovaném žebříčku zatím asijské školy nedosahují tak vynikajících výsledků.

graph chinas continued rise in the reputation rankings large

Reputace čínských vysokých škol v posledních letech výrazně roste. Zdroj: Timeshighereducation.com

 

O World Reputation Rankings

Žebříček The Times Higher Education World Reputation Rankings 2017 je založen na největším názorovém šetření špičkových akademických pracovníků na světě. Každý dotázaný vědec může jmenovat 15 nejlepších univerzit, které jsou dle jeho zkušeností světovou špičkou ve výzkumu a ve výuce. Výsledkem je žebříček stovky nejlepších institucí, jehož relevance se opírá o názor největších expertů na excelenci ve vysokém školství. Podrobná metodologie je vysvětlena zde.

 

Autor: Vědavýzkum.cz (JS)

Zdroj: Timeshighereducation.com

Partneři webu a spolupracující instituce