Vyhledat

iocb tech

hlavní partner portálu

Nezávislé informace o vědě a výzkumu

Až stotisícové poukazy na společné projekty mezi kreativními profesionály a jihomoravskými firmami bude rozdávat město Brno ve spolupráci s Jihomoravským inovačním centrem. Aktuálně hledá kreativce, kteří firmám nabídnou své služby ve speciální galerii.

Program Kreativní vouchery Brno začíná přihlášením kreativců, kteří se specializují třeba na produktový a průmyslový design, tvorbu fotografií nebo aplikací, design služeb či online marketing, do speciální galerie. Právě z ní si budou moci firmy vybrat svého experta. Letošní kreativní galerie právě teď přijímá zájemce. Uzavře se 25. listopadu.

kreativní vouchery brno

Kreativní vouchery Brno jsou jednorázová finanční podpora pro firmy z Jihomoravského kraje, které vytváří produkt nebo službu v hlavních sektorech Regionální inovační strategie Jihomoravského kraje nebo jsou součástí hodnotového řetězce takové firmy (jsou v subdodavatelském vztahu). Na jaře 2019 se vylosují podpořené projekty, které mezi sebe rozdělí čtyři a půl milionů korun. Firmy mohou podporu využít právě na spolupráci se zkušenými profesionály z kreativní galerie. Voucher pokrývá 75 % ceny zakázky, a to až do výše 100 000 Kč. Firmy zaplatí celou zakázku a JIC jim pak voucher zpětně proplatí. Minimální celková hodnota zakázky je 50 000 Kč bez DPH.

„Určitě se touto cestou hlavně na jižní Moravě oživil zájem o kreativní obory. Nejen startupy, ale i zavedené firmy tak přicházejí do kontaktu s kreativci, což bez ohledu na výsledek losování v mnoha případech spolupráci přináší, a tím posouvá úroveň marketingové komunikace. Mně osobně přinesl nová partnerství se zákazníky, kteří mě oslovili se zájmem o spolupráci, která se rozběhla dokonce v několika případech i bez voucherů,“ říká designér Jiří Adam, který s poukazy udělal třeba speciální stroj na balení výrobků a průmyslové analogové hodiny.

Jihomoravská metropole nabídla tyto vouchery jako první v Česku v roce 2016 a dala tak inspiraci i dalším krajům. V předchozích třech ročnících se zapojilo přes 450 malých nebo středních podniků z jižní Moravy. Poukaz nakonec dostalo 133 z nich. O loňském ročníku si můžete přečíst zde.

„JIC spolu s odborníky všechny zástupce firem předem proškolí a pomůže s efektivním zadáváním zakázky kreativcům. Snažíme se tak pomoc podnikatelům prosadit se s inovovanými produkty a službami na nových trzích s pomocí profesionálů z kreativních průmyslů. Voucher jim ukazuje, že tato sázka se vyplácí a dáváme tím impuls i pro jejich budoucí kooperace,“ vysvětluje koordinátorka projektu za JIC Zdeňka Kujová. Dvojice, které vylosují zástupci města Brna a JIC v dubnu 2019, získají na svou spolupráci až stotisícový poukaz. Celkem letos město přispělo čtyři a půl miliony korun.

 

Zdroj: Jihomoravské inovační centrum

  • Autor článku: ne
  • Zdroj: JIC