Vyhledat

iocb tech

hlavní partner portálu

Nezávislé informace o vědě a výzkumu

V úterý 19. 6. se v Paláci Žofín konalo finále mezinárodní soutěže pro startupy z oblasti udržitelné energetiky PowerUp! Mezi patnáctkou účastníků, kde byl zastoupen i vítěz českého finále, startup Neuron Soundware, byl jako nejlepší projekt vybrán startup Zubax Robotics, který se zabývá elektrickými pohonnými systémy pro letectví. Portál Vědavýzkum.cz byl mediálním partnerem akce.

Finálový večer 4. ročníku mezinárodní soutěže startupů EIT InnoEnergy PowerUp probíhal v Praze na Žofíně za účasti týmů patnácti zemí z Chorvatska, Maďarska, Estonska, Turecka, Bulharska, Řecka, Polska, Litvy, Srbska, Rumunska, Lotyšska, Ukrajiny, Slovinska, Slovenska a České republiky. Finalisté byli vybráni z 299 uchazečů z 24 zemí Evropy. Hlavní cena pro vítěze v letošním ročníku se zvedla z 20 000 na 30 000 euro.

vyhlášení vítězů 1

CEO InnEnergy pro střední Evropu Jakub Miler k rostoucímu zájmu o soutěž řekl: „Jsem rád, že soutěž každým rokem roste, nejen ve směru kvantity, ale i kvality. Před dvěma a půl lety bylo zhruba 50 % startupů ve fázi prototypu, nyní je to až 90 %. Některé ze startupů už řeší problémy, které v současnou chvíli ještě neexistují. Je perfektní být toho součástí.“

Celkovým vítězem soutěže se stal estonský startup Zubax Robotics s technologií úsporných ovladačů elektrických motorů, která elektrickým dopravním prostředkům (zejména letadlům) umožňuje cestovat dále a s nižším použitím energie z akumulátoru. Tím se daří zmírnit jednu z nejvýznamnějších překážek v cestě k úplné elektrifikaci všech druhů dopravy. Vítězství jim přineslo finanční odměnu ve výši 30 000 eur a také přístup na prestižní Highway® akcelerátor, který pomáhá transformovat startupy do úspěšných podniků. Sami vítězové však očekávali, že vyhraje český startup, který považovali za velmi zdařilý.

Čeští zástupci, se startupem Neuron Sound, který se zabývá technologií na bázi umělé inteligence schopné díky rozsáhlé neuronové síti rozumět zvukovým signálům, které odhalují poruchy ve strojích, se stejně jako minulý rok umístili na krásném třetím místě a odnesli si tak odměnu ve výši 5 000 euro.

Na druhém místě skončil a 10 000 eur si odnesl litevský startup WellParko. Zabývá se technologií, detekující přítomnost vozu v reálném čase skrze kamerový systém, čímž pomáhá zákazníkovi nalézt volné parkovací místo pomocí mobilní aplikace nebo LED diody na parkovišti.

Čekání na vyhlášení výsledků zkrátila přednáška The Art and Science of Wow Alexe Huntera, odborníka na digitální marketing, který hovořil o tom, jak oslovit a získat zákazníky, jak s nimi komunikovat a udržet si je. Zdůraznil, že komunikace mezi firmou a zákazníkem by měla být za využití digitálních dat personalizovaná a konzistentní. Často tak stačí, pokud webová stránka zákazníka přivítá způsobem „jsme rádi, že jste se vrátil“ či ho osloví jménem. Na sociálních sítích je zase potřeba věnovat pozornost tomu, aby zákazníkovi bylo odpovězeno. Takzvaný efekt Wow by měla vyvolávat určitá přidaná hodnota produktů, příkladem může být třeba aplikace Uber, kde je možné sledovat trasu přivolaného vozidla. Často jde také o produkty s velmi pěkným designem.

Další fotografie z předávání cen si můžete prohlédnout v galerii níže. Rozhovor se zástupci vítězného startupu Zubax Robotics přineseme na portále Vědavýzkum.cz již brzy!

 

Autor: Vědavýzkum.cz (PH)

  • Autor článku: ne
  • Zdroj: Vědavýzkum.cz