Vyhledat

iocb tech

hlavní partner portálu

Nezávislé informace o vědě a výzkumu

V souladu s Metodikou hodnocení výzkumných organizací a hodnocení programů účelové podpory výzkumu, vývoje a inovací proběhlo v roce 2020 hodnocení výzkumných organizací v segmentu vysokých škol ve všech pěti modulech hodnocení, čímž byl dokončen první pětiletý cyklus hodnocení dle nové Metodiky. Jak jednotlivé školy dopadly v agregovaném hodnocení?

Do hodnocení výzkumných organizací v segmentu vysokých škol v roce 2020 vstoupilo celkem 30 vysokých škol. Hodnoceny byly všechny veřejné (26) a čtyři soukromé vysoké školy. V rámci modulu 3 (Společenská relevance) bylo do hodnocení přihlášeno celkem 186 organizačních jednotek

Hodnocení v modulech 1 (Kvalita vybraných výsledků) a 2 (Výkonnost výzkumu) provádí každoročně Rada pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI), hodnocení v modulech 3-5 (Společenská relevance, Viabilita, Strategie a koncepce) bylo realizováno prostřednictvím mezinárodních evaluačních panelů (MEP) složených převážně z odborníků mimo ČR a SR.

Na hodnocení se podílelo celkem 258 hodnotitelů z 37 zemí. Nedílnou součástí hodnocení byly tzv. on-site visit, tedy návštěvy hodnocených vysokých škol. V důsledku pandemické situace byly návštěvy realizovány hybridní formou s distanční účastí části hodnotitelů, případně čistě online formou. V rámci těchto on-site visit bylo realizováno dohromady 87 jednacích dní.

Za účelem sjednocení přístupu jednotlivých MEP k hodnocení zřídilo MŠMT grémium pro hodnocení výzkumných organizací v segmentu VŠ jako poradní orgán náměstka pro řízení sekce vysokého školství, vědy a výzkumu. Grémium tvořili kromě jeho předsedy (náměstka Pavla Dolečka) zástupci Komise pro hodnocení výzkumných organizací a ukončených programů, Rady pro výzkum, vývoj a inovace a České konference rektorů.

Výsledky a kompletní hodnocení byly projednány v rámci společného jednání mezi Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT), Radou pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI) a Českou konferencí rektorů (ČKR) dne 7. dubna 2021. Jeho výsledkem je Protokol II k hodnocení výzkumných organizací v segmentu vysokých škol v roce 2020, který obsahuje informace o tom, jak byla vysoká škola hodnocena a s jakým výsledkem, včetně odůvodnění.

Agregované hodnocení vysokých škol:

A – Vynikající

  • České vysoké učení technické v Praze
  • Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
  • Masarykova univerzita 
  • Univerzita Karlova 
  • Univerzita Palackého v Olomouci 
  • Vysoká škola chemicko-technologická v Praze

B – Velmi dobré

  • Česká zemědělská univerzita v Praze
  • Ostravská univerzita
  • Univerzita Pardubice
  • Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze
  • Vysoké učení technické v Brně
  • Západočeská univerzita v Plzni

C – Průměrné

  • Akademie múzických umění v Praze
  • Akademie výtvarných umění v Praze
  • Janáčkova akademie múzických umění
  • Mendelova univerzita v Brně
  • Metropolitní univerzita Praha, o.p.s.
  • Slezská univerzita v Opavě
  • Technická univerzita v Liberci
  • Univerzita Hradec Králové
  • Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem
  • Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
  • Veterinární univerzita Brno
  • Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
  • Vysoká škola ekonomická v Praze 

D – Podprůměrné

  • ŠKODA AUTO Vysoká Škola o.p.s. 
  • Univerzita J. A. Komenského Praha s.r.o. 
  • Vysoká škola finanční a správní, a.s.
  • Vysoká škola polytechnická Jihlava 
  • Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Informace o výsledcích Hodnocení výzkumných organizací v segmentu vysokých škol v roce 2020 naleznete zde. Postup stanovení kompletní kvalitativní úrovně vysoké školy je dostupný zde.

 

Autor: Vědavýzkum.cz (JS)

Zdroj: MŠMT

 

  • Autor článku: ne
  • Zdroj: Vědavýzkum.cz