Jsme svědky toho, jak pokročilé technologie začínají v určitých činnostech nahrazovat člověka, a můžeme očekávat, že v příštích letech bude tento trend pokračovat. To nejen vzbuzuje obavy ohledně toho, jak eticky využívat tyto druhy technologií, ale také je kvůli tomu nutné přehodnotit své pracovní a kariérní profily v souladu se současnými a budoucími potřebami. Doktorské vzdělávání musí tento vývoj předvídat a poskytnout výzkumným pracovníkům v rané kariéře schopnost nejen tuto situaci zvládat, ale také převzít proaktivní roli. To zahrnuje poskytování vhodných školení a zvyšování algoritmické gramotnosti zahrnující technickou a etickou dimenzi.
Současně budou muset univerzity a podobné struktury uvažovat o tom, jak umělá inteligence ovlivní jejich fungování. Velmi brzy mohou využívat pokročilé algoritmy pro činnosti, jako je výběr kandidátů, plánování programu nebo zmírňování rizik - například včasné odhalení problémů duševního zdraví. Tento webinář se bude zabývat hlavními výzvami v této oblasti a bude diskutovat o roli univerzit a doktorského vzdělávání.
Webinář proběhne online 21. ledna od 14 hodin a je třeba se na něj registrovat. Jazykem webináře je angličtina.
Více informací je k dispozici zde.
Zdroj: European University Association