facebooktwittergoogleinstagram

Věda a výzkum

Portál Vědavýzkum.cz - Nezávislé informace o vědě a výzkumu

Ernst & Young - hlavní partner portálu Vědavýzkum.cz

Hlavní partner portálu
facebooktwittergoogleinstagram

Česká firma je mezi nejlepšími evropskými startupy

31. 8. 2019
Česká firma je mezi nejlepšími evropskými startupy

Česká bionanotechnologická společnost InoCure se stala jedním z vítězů 3. ročníku EIT Health InnoStars Awards (2019) pro firmy z jižní, střední a východní Evropy a získala 25 000 “chytrých” eur. Porotu zaujala produktem DifMATRIX – první aktivní 3D buněčnou kultivační membránou, která umožňuje rychlé a spolehlivé preklinické testování.

analysis background bacteria 2280549Ze 116 uchazečů ze střední, východní a jižní Evropy vybrala odborná porota 15 vítězů. Pět vítězných startupů je z Portugalska, po dvou z Maďarska, Polska a Lotyšska. Jedním oceněným se mohou pochlubit Česká republika, Litva, Itálie a Rumunsko.

Tyto startupy dostanou 25 000 eur na další rozvoj. Poskytnut jim bude také individuální mentoring na čtyři měsíce a mají možnost zúčastnit se dvou bootcampů v Evropě.

Další ceny pro finalisty

Pro vítěze zorganizuje EIT Health InnoStars i tři hodnotící rozhovory s potenciálními zákazníky, investory a partnery. Po čtyřměsíčním programu bude vybráno deset finalistů, kteří se v listopadu zúčastní finále InnoStars Awards, aby se ucházeli o tři nejvyšší ceny: dalších 25 000, 15 nebo 10 tisíc eur.

„Stále více startupů z regionů se úspěšně uchází o prestižní evropské inovační programy, jako jsou InnoStars Awards," uvedla Monika Toth, programová manažerka EIT Health InnoStars RIS. „V této části Evropy je působivá skupina talentů, kteří mají dovednosti a vědomosti pro vytváření a rozvoj inovací v oblasti zdravotní péče," doplnila.

Program InnoStars Awards je otevřen pro mikropodniky a malé podniky, spin-off firmy a startupy, které již mají prototyp nebo takzvaný minimální realizovatelný produkt.

Matej Buzgo, spoluzakladatel InoCure, hodnotí InnoStars Awards pozitivně: “Účast v programu nám pomohla. Poznali jsme spoustu zajímavých týmů a navázali jsme nejrůznější kontakty. Také jsme získali další pohled na to, jak prodat a komunikovat náš projekt z jiného kulturního pohledu. Například lidé z jižní Evropy jsou temperamentnější, a my tomu musíme přizpůsobit i náš pitch."

 

Zdroj:  BusinessInfo.cz