
Transfer znalostí a spolupráce
příklady úspěšného transferu, spolupráce mezi výzkumem a aplikační sférou
V rámci podpory mezinárodní spolupráce v oblasti aplikovaného výzkumu bylo v pátek 17. června 2016 podepsáno v Tokiu memorandum mezi Technologickou agenturou ČR (TA ČR) a japonskou agenturou NEDO (New Energy and Industrial Technology Development Organization).
TA ČR
Spolek Transfera.cz zve na 4. národní konferenci transferu technologií, která se uskuteční 6. září 2016 v Ostravě.
Transfera
Koordinační a podpůrná skupina Danube Inco Net představila česko-islandský projekt zabývající se výrobou čisté energie.
Vědavýzkum.cz
Od projektu až do výroby. Celých pět let spolupracovali výzkumníci z Fakulty informatiky MU a Univerzity obrany s odborníky firmy VF, a.s. na vývoji digitálního spektrometrického systému, kterým lze měřit jaderné záření. Aparaturu, která umožňuje rychlejší měření než stávající technika, se podařilo dovyvinout a ochránit užitnými vzory. Firma VF nyní na zařízení koupila licenci a vyrobila první přístroje.
CTT MU
V lednu vyhlásila Masarykova univerzita prostřednictvím CTT už druhou výzvu na financování projektů pro dovyvinutí či ověření technologií směřujícím k uplatnění v praxi, takzvané Proof of Concept (zkráceně PoC). "Nejedná se o výzkum, ale skutečně o ověření - například technologie, která funguje v laboratorním měřítku, ale zatím není zajímavá pro firmy. Cílem podpory je zhodnotit potenciál technologie dalším měřením a ověřováním, a to do fáze, kdy bude atraktivnější pro firmy a díky tomu lépe uplatnitelná na trhu," vysvětlila Hana Půstová z CTT, která má projekt na starosti.
CTT MU
Rozhovor s Prezidentem svazu průmyslu a dopravy Jaroslavem Hanákem a prorektorkou MU pro rozvoj Markétou Pitrovou.
Masarykova univerzita
Diagnostické a prodejní centrum otevřela ve svých prostorách Fakulta sportovních studií MU. Zákazníkům od poloviny prosince nabízí možnost vyzkoušet a objednat si boty značky J Hanák R, na jejichž vývoji a patentování se podíleli i vědci z FSpS. Prodejna je víc, než jen obchod – základem je především diagnostika každého zákazníka.
CTT MU