Nezávislé informace o vědě a výzkumu

Vědy o živé přírodě i zdravotnické obory jsou u nás kvalitní

14. 11. 2017

České vysoké školy se velmi dobře umístily v nových žebříčcích podle některých oborů. Kvalitní jsou u nás vědy o živé přírodě a zdravotní obory. Do první pětistovky se v těchto oborech probojovaly Univerzita Karlova, Masarykova univerzita a Univerzita Palackého v Olomouci.

Společnost Times Higher Education vydala nové žebříčky, které srovnávají kvalitu výuky v psychologii, vědách o živé přírodě a ve zdravotnických oborech. V psychologii se pro letošní rok stala nejlepší školou Stanford University. Z českých škol se neumístila žádná.

V oborech o živé přírodě naopak české školy úspěšné byly. Univerzita Karlova a Masarykova univerzita obě obsadily 301. – 400. příčku. Univerzita Palackého v Olomouci získala 401. – 500. místo. Prvenství v celosvětovém žebříčku ve vědách o živé přírodě získala pro rok 2018 americká Harvard University.

Obdobnou pozici se povedlo získat českým školám ve zdravotnických oborech. Univerzitě Karlově a Masarykově univerzitě se podařilo získat 301. – 400. pozici. Palackého univerzita v Olomouci opět získala 401. – 500. místo na světě. Jiným školám se do žebříčku probojovat nepodařilo. Nejlepší školou na světě pro studium medicíny je podle žebříčku britská University of Oxford.

Ještě lépe se umístily české školy v humanitních a uměleckých oborech. Univerzita Karlova v nich obsadila dokonce 200. – 250. pozici. Masarykově univerzitě se povedlo získat 301. – 400. příčku. Všechny tři zmíněné školy se v celkovém žebříčku THE World University Rankings 2018, který vyšel v září, umístily následovně: Univerzita Karlova se umístila nejlépe, na 401. – 500. místě, Masarykova univerzita si polepšila a získala 501 – 600. příčku a Univerzita Palackého v Olomouci obhájila 601. – 800. pozici.

Hodnocení v žebříčcích Times Higher Education podle jednotlivých oborů probíhá podle stejných indikátorů jako hodnocení celkové. Je ale přizpůsobeno konkrétnímu akademickému prostředí hodnocených oborů.

 

Autor: Vědavýzkum.cz (JT)

Zdroj. Times Higher Education

Partneři webu a spolupracující instituce