Jak pomáhá hudba odstraňovat stereotypní vnímání cizích kultur ve společnosti? Jaký vliv může mít společné muzicírování bosenského, gambijského nebo romského lektora s žáky českých základních škol na utváření pohledu na jiné kultury? Nejen o tom jsme si v dnešním dílu povídali s Eliškou Toperczerovou a Františkou Hanouskovou, které v rámci projektu Hrajeme spolufinancovaném Evropským sborem solidarity uspořádaly 15 workshopů na základních a středních školách.
Na nich lektoři pocházející z různých kulturních prostředí sdíleli své písně a životní příběhy s více než třemi stovkami žáků. Dozvíte se, jaké reakce dětí je nejvíce překvapily, jak obtížné bylo skloubit koordinaci solidárního projektu se studiem a na co si dát před realizací takového projektu pozor.
- Zdroj: VědaVýzkum.cz
- Audio url: https://open.spotify.com/embed/episode/2ujea6c4p12FzQzYsgxdTx