Vyhledat

iocb tech

hlavní partner portálu

Nezávislé informace o vědě a výzkumu

Máme interní výběr, který se skládá z přípravy, tréninků a je pravda, že se musí ukázat ten nejrychlejší. Pilot naší formule musí mít řidičský průkaz, ale nemůže mít profesionální motosport licenci, což je zajímavé. Na závodě se musí v týmu prostřídat až čtyři piloti, aby se ukázalo, že samotné auto je rychlé a komplexně navržené, a ne že je rychlý ten jeden konkrétní pilot.

Vysoká škola nemusí být jen nekonečným vysedáváním v přednáškových sálech a teoretickým řešením problémů. Někteří čerství studenti pravidelně mizí za dveřmi dílny týmu TU Brno Racing a vlastními silami vyrábí formuli, kterou v sezóně testují ve studentských závodech na okruzích známých fanouškům motosportu z televize. Od spalovacích motorů přešli brněnští studenti k elektrickému a poslední model vybavili i autonomním řízením. Vedle výroby a kompletace monopostů, které obstojí jak v testu zrychlení, tak i v závodě na 22 kilometrů, si musí vychovat i piloty. Do podcastu tentokrát přišli studenti Ema Záňová z FP, která je první ženskou team leader v historii českých studentských týmů a uchází se i o pozici pilota, a technical leader Marek Dostál z FSI.

  • Zdroj: VědaVýzkum.cz
  • Audio url: https://open.spotify.com/embed/episode/6CQLhoM5LdQelgJ8oCzgLj
Kategorie: Technicky vzato