
Instituce
Podřazené kategorie
Projekt Opening Doors v letech 2020–2022 zjišťoval poptávku trhu práce po průřezových dovednostech absolventů doktorského studia. Jaké dovednosti získané prostřednictvím doktorského studia je možné využít v komerční praxi? A jak je možné transformovat zkušenosti absolventů do systémových změn?
Michal Janíčko
Fázované projekty jsou jedny z nejtěžších na administraci, ale také jedny z nejdůležitějších pro rozvoj výzkumu a vývoje. Náměstek ministra školství, mládeže a tělovýchovy Václav Velčovský napsal krátký text o tom, co a jak se dělo mezi programy OP VaVpI a OP VVV, a tom, co se možná bude dít mezi OP VVV a OP JAK.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Univerzitní asociace UNICA, kterou již tvoří 56 univerzit ze 41 metropolí, měla svoji výroční konferenci v Dublinu, kde se vedly debaty o pomoci Ukrajině, vysokoškolských zkušenostech z pandemie covidu i vizích pro budoucí udržitelný rozvoj. Univerzitu Karlovu v Irsku reprezentovala Markéta Křížová, prorektorka UK pro zahraniční záležitosti, která v článku shrnuje dění na konferenci.
Univerzita Karlova
Jak vysoký plat můžou očekávat absolventi doktorského studia? Jak moc se jeho výše liší od absolventů magisterského studia a kde oba typy absolventů nachází uplatnění? To vše zjistíte v nové analýze Národního vzdělávacího fondu, která vychází ze šetření Absolvent 2018 realizovaném Centrem pro studium vysokého školství.
Národní vzdělávací fond
O tom, co je to Proof of Concept a k čemu slouží si můžete přečíst v článku Petra Kubečka a Růženy Štemberkové, který vyšel v aktuálním vydání časopisu AULA. To vydalo Centrum pro studium vysokého školství ve spolupráci se spolkem Transfera.cz.
Centrum pro studium vysokých škol
S novelou zákona o zdravotním pojištění pro cizince žijících v České republice ze zemí mimo Evropskou unii se zkomplikoval život mimo jiné i mnoha vědcům a vědkyním. Přečtěte si zkušenosti zahraničních výzkumníků nejen z Biologického centra Akademie věd, které pro portál Vědavýzkum.cz zprostředkoval Tomáš Mozga.
Tomáš Mozga
Na otázku, co to vlastně je transfer a komercializace výsledků vědeckého bádání a jak do tohoto procesu vstupuje Evropská unie, odpovídá článek Aleše Vlka a Mateje Klimana z aktuálního čísla časopisu AULA, které vydává Centrum pro studium vysokého školství.
Centrum pro studium vysokého školství
Jak je to s právem v transferu technologií v České republice, co vlastně znamená duševní vlastnictví nebo proč má open science dvojí tvář? To a mnohé další se dozvíte v článku Matěje Búřila, vedoucího právního oddělení Centra pro transfer technologií Masarykovy univerzity, který napsal pro aktuální vydání časopisu AULA.
Centrum pro studium vysokého školství
Jan Hladký z Ústavu informatiky Akademie věd ČR a zakládající člen neformální iniciativy Sustainable Academy pro udržitelnost na Akademii věd ČR se ve svém článku věnuje akademické mobilitě a internacionalizaci. Jaká jsou úskalí mobility a proč je třeba od sebe oddělit pojem mobility a internacionalizace?
Jan Hladký
Hlavním tématem letošní konference 5. národní den velkých výzkumných infrastruktur (na půdě MU, respektive CEITEC MU proběhla také její edice v roce 2017) bylo financování. Není divu, protože současný rámec financování doběhne na konci roku 2022 a je zapotřebí rozhodnout, jak bude financování infrastruktur vypadat v nadcházejících letech.
Ondřej Hradil
-
Rut Bízková
-
Martin Bunček
-
Vladislav Čadil
-
Pavel Doleček
-
Martin Duda
-
Alice Dvorská
-
Otakar Fojt
-
Ivan Foletti
-
Martin Fusek
-
Radim Hladík
-
Václav Hořejší
-
Pavla Hubálková
-
Jozef Hvorecký
-
Jiří Chýla
-
Miroslav Janeček
-
Lukáš Kačena
-
David Karabec
-
Marcel Kraus
-
Vladimír Majer
-
Daniel Münich
-
Jiří Nantl
-
Eduard Petiška
-
Vlastimil Růžička
-
Martin Rychlík
-
Martin Srholec
-
Michael Šebek
-
Dalibor Štys
-
František Vácha
-
Jan Valenta
-
Martin Víta
-
Jiří Zlatuška
-
Jan Žižka