„Oni se mají soustředit na strategický věci, ale nejvíc času jim zaberou přesně ty věci, které pořádně neví, kde nakoupit,“ říká Milan Málek o tom, proč se firmy i v tak konzervativním oboru, jakým je strojírenství, pomalu učí vyřizovat svoje poptávky v online prostoru. Svoje dělá i generační obměna, dodávají oba bratři, kdy se do vedení výrobních společností dostávají lidé, kteří jsou zvyklí komunikovat jenom online a „nechtějí komunikovat přímým telefonátem“ nebo „nedej bože někam jet a podávat si s někým ruku.“ Firmy hledají cestu, jak dělat všechno co nejefektivněji, nejjednodušeji a co nejvíce automaticky a „my u toho chceme být,“ říkají Jakub a Milan Málkovi jedním dechem v pokračování Inovacastu s Alešem Vlkem.
Jakub a Milan Málkovi působí ve strojírenství a distribuci hutních materiálů již přes 20 let. Společně založili svoji první firmu a společně podnikají již od svých 20 let. Jakuba vždy táhlo IT a programování, Milan byl spíš obchodník. Společně také působili ve firmě Van Leeuwen 8 let, kde se Jakub věnoval logistice na manažerských pozicích a Milan si postupem času vypracoval od obchodního zástupce až na obchodního manažera pro střední Evropu. Touha vytvořit vlastní inovativní firmu, přivedla Jakuba a Milana k nápadu založit projekt Kooperace.cz, následovaný platformou Factoree.online – online továrnu na objednávání strojírenských dílů, kde Milan je CEO a Jakub CTO & CFO společnosti.
https://www.ncp40.cz/aktuality/jakub-a-milan-malkovi-i-kapitani-prumyslu-uz-jsou-online